Späť na články02.10.2024

Dacia vyrobila už milión áut na LPG. Na nádrži ušetria 40 eur

Stávka na LPG sa Dacii vyplatila. Znižuje tým flotilové emisie a navyše sa idú za jej modelmi na lacný propán-bután zákazníci doslova potrhať.

Dacia vyrobila už milión áut na LPG. Na nádrži ušetria 40 eur

Dacia sa správala vždy pragmaticky. Keďže potrebovala udržať čo najnižšiu cenu a zároveň reagovať na sprísňujúce sa emisné limity, stavila v roku 2010 na LPG. Jej elektrický Spring prišiel len prednedávnom, podobne ako hybridné Jogger či nové Sandero. Tieto motorizácie však tvoria vrchol ponuky – výkonový aj cenový. Takže nemajú šancu ovládnuť predajné štatistiky Dacie. Zato LPG je doslova hitom. Dnes ho volí až 40 % zákazníkov, čo Dacii prináša o 10 % nižšie emisie CO2 a zároveň šetrí peňaženku majiteľov. Prevádzka na plyn je totiž približne o 40 % lacnejšia než jazda na benzín. Úspora na nádrži predstavuje v súčasnosti asi 40 eur.

Dacia je dnes jedinou automobilkou, ktorá ponúka plynový pohon vo všetkých svojich modeloch, samozrejme, s výnimkou Springu, a to priamo z výroby. Trojvalec 1,0 Eco-G100 s výkonom 74 kW a krútiacim momentom 170 Nm, nájdeme v Sandere, Logane, Dusteri aj Joggeri. Pritom sa tieto autá nemusia vzdať ani litra batožinového priestoru, keďže 50-litrová nádrž na LPG je umiestnená v priestore pre rezervné koleso. Plynový pohon tiež nezmenšuje klasickú nádrž, takže tieto autá majú s plnou benzínovou a plnou plynovou nádržou dojazd neuveriteľných 1 500 km. Dacia pritom ponúka na plynové modely rovnakú záruku ako na benzínové.


Teda na tri roky alebo 150 000 kilometrov. Rozdiel v cene medzi benzínovým a plynovým pohonom je zanedbateľný. Dacia si zaň účtuje iba 300 eur, pričom práve verzia Eco-G 100 má v porovnaní s čisto benzínovým 3-valcom 1,0 TCE90 ešte o 7 kW vyšší výkon a o 10 Nm vyšší krútiaci moment. Ani sa netreba čudovať, že zákazníci sa idú za plynovými verziami Dacií doslova potrhať. Plynový pohon dnes volí až 40 % z nich, pričom v Európe má Dacia na trhu vozidiel s pohon na LPG neuveriteľný 67 % podiel. Výsledkom je, že po 14 rokoch vyrobila miliónte vozidlo s plynovým pohonom, s čím sa pochválila v tlačovej správe.


ZDROJ: auto.pravda.sk